TIPS FOR MOVING – ORDER creator

Erika contacted me via e-mail, live asked tips. Work addition to moving a household, little boys and the cat together. In this post, the general advice I've gathered, what with the moving smooth can. Erika a couple weeks to have an open to-do list, please, this in the next post you can read it.

  1. Write list of what to do. The list writing all the more transparent things.
  2. Get into the packaging, tools. (box, garbage bag, label, thick-tipped sharpie, cord the közözéshez, glue)
  3. Before you pack up the whole apartment lomtalaníts, only take with you what you really need. If you have enough time before you move, then the house clearances in particular, it can be done. I am thinking about, to start your clear-out when announced the apartment, or if you 6-8 weeks out, then 2-4 weeks rászánhatsz the junkyard for, and 4 weeks for packing. If only 3-4 week to pack up the apartment, in addition to work with you should one be involved in the process and while you pack will get rid of the extra.
  4. The garbage while you find broken things to throw out. The still usable stuff, decide what will happen to them. Even the move before you sell and you give away, or is this just the move after going to be the opportunity?
  5. Packaging: Move per room, the tray with. First, those things put away each room, the things that I just don't use that here. For example: seasonal clothing, sports equipment, older documents that are to be stored, photo album, the garbage at found for sale/gift wait for things. Then, those things put away that are more densely you use, but in the next few weeks you can spare them, again, proceed per room. For example, books, dvd-r cd-k, magazines. The last time those things put away, that's the most you guys use.

A method of boxes to use…

Minden szobának legyen egy színkódja: a dobozokra ragaszd rá a jelzést színes papírból, színes post-it-ből, öntapadós színes fóliából. A színkódok mellett számozd be a dobozokat pakolás közben: az 1-es dobozba kerülnek minden helyiségben azok a dolgok, amiket a legritkábban használtok (pl: szezonon kívüli ruhák), a legmagasabb számú dobozban az legyen amit a leggyakrabban használtok (pl mikró). A költözés előtti napon jelölj ki egy dobozt, amibe a legszükségesebb és a legutoljára elpakolható holmik kerülnek. Legyen ez a szükség doboz, vagy túlélő doboz. Ide kerüljön egy váltás ruha a család minden tagjának, a személyes iratok, tisztálkodó szerek, hálóruhák, törölközők, pelenka a babának, ébresztőóra, evőeszközök, tányérok.

Mit, hogyan csomagolj?

Költözéskor nem mindegy, hogy mi kerül dobozba vagy zsákba. Ha jól csomagolsz azzal megkönnyíted a költöztetők és a magad dolgát is.

Dobozok
Csak dobozban lehet szállítani:

  • könyveket
  • vegyszereket (tehát a tisztítószereket) – a dobozra legyen ráírva, hogy vegyszer
  • törékeny tárgyakat – a dobozra legyen ráírva, hogy törékeny
  • száraz élelmiszereket – a dobozon jelöld, hogy élelmiszer van benne

Dobozokat kérhetsz a környékbeli üzletekből, ilyenkor arra figyelj, hogy hibátlan dobozokat hozz csak el. Ez költséghatékony módja a dobozok beszerzésének. A dobozok ne legyenek túl nagyok, mert azokat a költöztetők nehezen tudják cipelni. Költözéshez méretezett erős dobozokat vásárolhatsz akár a költöztető cégtől, vagy az IKEA-ban, vagy rendelhetsz az interneten. El kell dönteni, hogy a dobozváráslás belefér-e a költözésre szánt anyagi keretbe.

A dobozok ára 240 and 900 forint között mozog mérettől függően. Egy nagyobb doboz teherbírása 30 kg. Segítségként méreteket és árakat a következő 2 linken találsz:

  • Költöztető dobozok
  • IKEA költöztető doboz
  • természetesen a google bővelkedik lehetőségekben, én tájékoztató jelleggel választottam ezt a 2 oldalt

Zsákok
Ruha, lakástextil, párnák szállítására használható. Erős zsákokat érdemes beszerezni, a szemeteszsákok könnyen elszakadhatnak. Praktikus megoldás a vákuumos zsákok használata. Több méretben kaphatók, miután belepakoltál porszívóval egyszerűen ki kell szívni belőle a levegőt. Így a ruhák, ágyneműk és párnák harmad annyi helyet foglalnak el. Ha szívesen vásárolsz interneten akkor például az e-bay-ről jó áron be lehet szerezni különböző méretekben.

Tippek

  • Romlandó élelmiszer: Ha maradt még romlandó étel a hűtőben, akkor azt hűtőtáskában, vagy zacskóban (Tescoban Auchanban a fagyasztott áruknál lehet találni zacskót, ami tartja a hideget) vidd át az új lakásba.
  • Bútorok: A lapra szerelt állapotban vett bútorokat szétszerelve ajánlott szállítani, mert nem arra lettek tervezve, hogy lépcsőházakban cipeljék, és teherautóban zötykölődjenek.
  • Költözés után: Ellenőrizd le, hogy minden doboz megérkezett-e, és minden bútor sértetlen-e. A szükség doboz után a legmagasabb számú dobozokkal kezd a kipakolást, mert ezekben vannak a gyakran használt dolgok.

Olvasók tanácsai

“I packed, to kb. the same boxes I got. that, what permanently stores the IKEA boxes proved to be the best. I had plenty of time, so methodically I went. Qualifier I, and I just did in the box, what's left. I bought a small notebook, and that I wrote, I packed. Every box numbered I, and the notebook I wrote, what is included. (...)Important, to the box on all sides and the top to be the number, because if you have several boxes stacked on each other, and the wall is placed on the candidate page, yeah it's hard to find. The clothes big size black kukazsákba I did. It's strong and isn't see-through. Self-adhesive label paper taped to it, that's how they got the number. Now this method I use the not used stuff store. P. I“

 

“Volt egy füzet, amibe minden dobozt feljegyeztem. A különböző szobáknak különböző színű post-it lapjai voltak, amiket a dobozra raktam, és mikor lezártam, akkor a post-it-et is ráragasztottam a celluxal. (...) A post-iteken csak számok voltak, és a füzetbe írtam a számozott dobozok tartalmát. Minden szoba-helyiség dobozainak nyilvántartása egy-egy külön lapon volt (persze ezt lehet bonyolítani előre gyártott nyilvántartólapokkal, én azt már fölöslegesnek tartottam) A füzetbe a szám mellé írtam, hogy mondjuk (mosogatószekrény alja), or (sarokszekrény), ennek megfelelően tudtam, hogy abban a dobozban mi van. A dobozoknak pedig az oldalára írtam fel mindent, mert ha egymásra kerülnek a dobozok, akkor is látszott a számozott post-itlap, ami fő tájékozódási pont volt.(..) én már bepakolásnál felraktam a megfelelő színű post-it lapokat az ajtókra is, tehát a dobozok nem egy halomba, hanem a megfelelő helyiségekbe kerültek, mert a rózsaszín pos-ites ajtajú szobába vittek mindent, ami rózsaszín post-ites doboz volt. A.É”

 

“Én lista és excel mániás vagyok, a saját költözésünket megpróbáltam professzionális szinten végezni, hogy ne kelljen mindent keresni, illetve ne járjak úgy, mint AnnaPetiGergőék, amikor a vekker csörög a még ki nem pakolt doboz mélyén, s mikor feltépik mérgesen a dobozt, akkor találják meg a tegnap keresett tányérokat. (...)Nyomtattam 2 db. A4-es papírt, amire ráírtam: KONYHA 1 , ez volt az első konyhai doboz. Ezt ráragasztottam a doboz oldalára és a tetejére is.. Ha törékeny volt, azt is feltüntettem rajta. Így ha az új helyen cipeljük be a dobozt, rögtön tudjuk, ez a konyhába mehet egyből. Vettem az excellt, és felírtam, mit raktam KONYHA 1 dobozba, fellistáztam mindent, nokedliszaggató, tojásszeletelő, tányér, pohár, stb. Egy ilyen listát kinyomtattam és bedobtam a doboz tetejére belülre, hogy ha kinyitom, és nem vagyok számítógép közelben, azért ránézésre tudjam, hogy mi van a dobozban. Értelemszerűen a ritkábban használatos dolgokkal kezdtem, mivel a háztartás közben futott. (...)Vettünk aztán tekercses buborékos fóliát, ragasztó szalagot, és ezekkel burkoltuk a bútorokat. K.A”

 

Csányi Andi
www.rendteremto.hu

 

 

KÖLTÖZTETÉS - Express-teher Kft.
EXPRESS-LOAD-DRUMMER

 

Label:  

Please leave a comment!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

©2017 idStudio
site info: dankahazi.istvan @ gmail.com